2017. augusztus 19., szombat

Cserépedény avatás



Drága Anyukám hozott nekem Erdélyből egy csodaszép cserépedényt, amit alig vártam, hogy felavathassak. Nem akartam nagyon bonyolult étekkel nekivágni, ezért egy egyszerű csirkepaprikással indultam. Nagy recept nem tarozik hozzá, inkább csak megmutatnám Nektek, hogy milyen:



Tulajdonképpen beletettem mindent,öntöttem rá vizet, és fedővel kb.másfél órát a sütőben alacsony lángon rotyogtattam. Majd levettem a tetejét és magas hőfokon elfőztem a levéből. Amikor megpuhult behabartam, visszadugtam a sütőbe és kész is lett. 
Ez tényleg a teszt étel volt, legközelebb nem kell hozzá ennyi víz,de nem akartam odakormolni elsőre az edényt 😊 Nyilván húsfüggő is, hogy mennyi víz kell hozzá, de a végeredmény így is finom lett, jól összeértek az ízek és omlós lett a pipi. Szóval, ha van otthon ilyen edényetek, használjátok bátran. Ami fontos: a nem mázas cserépedényt a főzés előtt mindenképpen vízben kell áztatni pár óra hosszat. Mivel ez egy mázas fajta, ezt csak elmostam és mentek is bele a hozzávalók.
Amik az edényben landoltak:

-4 nagy farrészes felső csirkecomb
-egy nagy fej hagyma apró kockákra vágva
-egy paradicsom és egy kisebb paprika felaprítva
-5 dkg húsos szalonna felkockázva
-2 gerezd zúzott fokhagyma
-só, bors, pici őrölt kömény
-őrölt piros paprika
-olaj

Jó kísérletezést! 😉

1 megjegyzés: