2016. január 31., vasárnap

Olasz életérzés a javából

Nem rég ünnepeltem szép kerek 20. - kkhhmm....na, jó...30. :) - szülinapomat, kedves családom és barátaim pedig tudják, hogy egy picinykét szerelmese vagyok a főzésnek, s ebből kiindulva meg is leptek szebbnél szebb könyvekkel, amik egytől-egyig a gasztronómiához köthetők. Ebből az egyik egy hagyományos olasz tésztákról szól....imádom! Igazából már előtte beleszerettem, mint hogy megkaptam volna, mert tavaly ősszel Kedves Bátyám kitalálta, hogy Ő márpedig "pasta király" lesz, mert rájött, hogy mennyire szereti a tésztákat. Én meg - kapva az alkalmon - be is szereztem Neki ezt a könyvet....amit aztán könnybe lábadt szemmel oda is adtam. S mit ád Isten....teljesen véletlenül én is megkaptam ugyanezt a könyvet az egyik kedves barátoméktól :) :) :)....Mondanom se kell, állatira örültem neki :)
Szóval a kicsit hosszú bevezető után álljon itt az első kipróbált recept ebből a mesés kötetből.

Conchiglie (kagyló tészta) borsós mártással

Hozzávalók:
40 dkg conchiglie
30 dkg borsó
20 dkg prosciutto
2 konzerv hámozott paradicsom
2 fej hagyma
3 gerezd fokhagyma
bazsalikom
majoranna
olivaolaj
só, bors

Elkészítés:
A tésztát a szokásos módon forró sós vízben félkeményre főztem. Közben olivaolajon üvegesre pároltam az apróra vágott vöröshagymát, majd ráreszeltem a fokhagymát is (eredetileg 1 gerezdet írt a recept, de én ezt kevesellettem :)  ). Ezután a megfőzött és leszűrt borsót is hozzáöntöttem, valamint a felkockázott prosciuttot (bevallom, én húsos kolozsvári szalonnával készítettem...az összhatáson viszont nem rontott ez a kis változtatás). Sóval, borssal ízesítettem majd ráöntöttem két konzerv hámozott paradicsomot. Eredetileg 35 dkg friss paradicsomot írt a recepthez, de január lévén inkább konzerv hámozott paradicsommal készítettem. Bazsalikommal és majorannával fűszereztem, kicsit összeforraltam és hozzáadtam a frissen kifőtt tésztát.
Isteni finom lett :)






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése