2015. november 15., vasárnap

Variáció krémlevesre

Az elmúlt hetekben ettem egy szállodában burgonya krémlevest, de az amolyan magyaros verzió volt kolbász chips-szel, nekem túl fűszeres volt, de a burgonya krémleves ötlete beékelődött az agyamba, így elkészítettem egy másik variációt, ami... hát - meg kell mondjam - nagyon jól sikerült. Úgy szeretem, amikor valamit elméletben kitalálok és gyakorlatban pont olyan jó, mint ahogy elképzeltem. Ezért imádom a főzést, az alkotás öröme ez 😀

Márványsajtos burgony krémleves fokhagymás krutonnal


Hozzávalók:
3 nagyobb fej krumpli
10 dkg márványsajt
2 dkg vaj

frissen őrölt bors
szerecsendió
2 gerezd fohagyma
1 ek olivaolaj
3 vékony szelet toast kenyér

Elkészítés:
A krumplit meghámoztam, apró kockákra vágtam, majd sós vízben puhára főztem, kb. egy ujjnyira lepte el. Amíg főtt, addig egy serpenyőben olivaolajon megpároltam a lereszelt fokhagymát. Ha kellően árad már az illata, akkor egy lyukacsos lapáttal szedjük ki a fokhagyma darabokat majd a kockákra vágott kenyeret pirítsuk meg a fokhagymás olajban. Ezzel a kruton kész is van.
Amikor teljesen megfőtt a krumpli, botmixerrel pürésítettem, majd borssal és frissen reszelt szerecsendióval ízesítettem, a márványsajtot is belemorzsoltam. Megvártam míg elolvadt a sajt, majd hozzáadtam a vajat is, ami megadja a fényét a krémleveseknek.  Krutonnal megszórva tálaltam. Aki szereti a márványsajtot, mindenképpen próbálja ki, eszméletlen finom 😀



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése