2015. november 30., hétfő

Melegszendvics Superior

Amikor gyors és meleg vacsorára vágyunk, kitűnő választás a melegszendvics. Egyrészt mert tényleg negyed óra alatt kész van, másrészt pedig a végtelenségig variálható. Mivel Anyukám felajánlotta a lecsukható melegszendvics sütőjét, így most egy héten kétszer tutira "taposott szendvics" a vacsi  (mi így hívjuk azt a fajtát, aminek van teteje és lecsukható sütőben készül :) ).
Gyerekkoromban hagyományosan vaj, párizsi és sajt került a melegszendvicsre, nem volt teteje, hanem csak így simán ment be a sütőbe. Nyilván én nagyon szeretem ezt az egyszerű verziót is, hiszen visszahozza a gyerekkoromat, mint Anton Ego-nak a lecsó, amit a Apró Séf (a patkány) főzött neki a Lecsó című animációs fimben :)
No, de kicsit szabadjára engedve a fantáziámat most ezt a verziót álmodtam meg:

Juhtúrós- rukkolás melegszendvics

Hozzávalók (4 szendvicshez):
8 szelet toast kenyér
fél doboz kis tejföl
5-6 dkg juhtúró
5-6 dkg kolozsvári szalonna
fél zacskó rukkola (4-5 dkg)
6-8 dkg trappista sajt

Elkészítés:
A juhtúrót a tejföllel nagyjából egyneművé elegyítem, hogy olyan kényelmesen kenhető legyen. Minden második kenyér szeletet vastagon megkenek vele, majd megszórom apró kockákra vágott szalonnával, teszek rá egy kupac rukkolát, majd egy közepesen vastag szelet sajtot. Ráteszek egy másik szelet kenyeret és már mehet is a szendvics sütőbe.
Eredetileg juhtúró és rukkola került volna csak bele, no de aki férfiemberrel él együtt, az csak ritkán követhet el olyan emberiség elleni vétket, hogy kihagyja a húst egy fogásból :) :) :)
Én még tálalásnál tettem mellé friss rukkolát és csepegtettem rá kis olivaolajat, így már valóban superior :)
 Jó étvágyat hozzá!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése