2015. október 21., szerda

Sok(k) hagyma erős gyomrúaknak

A következő receptet az Erdélyi Konyha 2015-ös Kalendáriumában olvastam, és mivel nagyon szimpatikus volt, kipróbáltam. A kezdeti szimpátia pedig csak még intenzívebb lett, miután elkészítettem és megkóstoltam, ezért aztán meg is osztom Veletek :) Képen nem túl szép, ráadásul vagy székelykáposztának vagy paradicsomos káposztának tűnik első ránézésre, de mindent leszámítva gyors, olcsó és finom.


Hagymatokány

Hozzávalók:
8 vöröshagyma
2 tojás
2 ek. tejföl
1 ek.  fehérborecet
só, bors
1 ek.piros paprika
olaj

Elkészítés:
A hagymát vékony csíkokra szelem és olajon,kicsi vizet aláöntve puhára párolom. Sózom, borsozom és megszórom piros paprikával. Átkevergetem, majd a két tojást - kicsit felverve - ráöntöm. Ha megfőtt a hagymában, két ek. tejföllel lágyítom, majd ízlés szerinti fehérborecettel savanyítom. Az eredeti recept szerint kicsivel több ecet ment bele, de nekem így ízlett...és a vendégek sem panaszkodtak :)


3 megjegyzés: