2015. október 19., hétfő

Lencse, tonhal, oliva...

Visszatérés a nagy csendből...egy kis szerencsehozó lencsével! :)
Egyébként az az igazán hihetetlen a blog írásban -  és nem írásban, hogy mióta ilyen passzív voltam, volt jópár új megtekintés az oldalon. Az okát nem értem, de végtelenül örülök neki, édesek vagytok, hogy még úgy is olvassátok, hogy a blogom szinte alvó pozícióban volt. Hálából megpróbálom összeszedni magam, és heti kettő bejegyzéssel színesíteni az életeteket / ételeteket :)
A következő receptet még évekkel ezelőtt próbáltam ki, valami hasonlót láttam az interneten (már egyáltalán nem tudnám megmondani, hogy hol...), és emlékezetből most így készült:

Tonhalas lencse saláta
Hozzávalók:

25 dkg lencse
1 konzerv tonhal
két marék fekete olajbogyó
1 kápia paprika
fél fej lilahagyma
kb. 4 evőkanál olivaolaj
1 evőkanál fehérborecet
fél citrom leve
1 gerezd fokhagyma

Elkészítés:
A lencsét reggel beáztattam, hogy este össze tudjam állítani a salátát. Amikor szépen megszívta magát, megfőztem sós vízben, majd kihűtöttem. A hagymát és a paprikát apró kockákra, olivabogyót félbe vágtam, és a tonhallal együtt a lencséhez adtam őket. A maradék hozzávalókat ( a fokhagymát természetesen lereszelve) összekevertem és nyakon öntöttem a szilárd alapanyagokat. Egy éjszaka alatt kiválóan összeérett a hűtőben. Pirítóssal könnyű fogásként akár vacsorára is tökéletes, vagy reggelire....vagy ebédre....vagy tulajdonképpen amikor csak megkívánjuk :)






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése