2015. október 28., szerda

Akár maradékból is...

A következő étel "tűzoltás" jelleggel készült: ugyanis vendégeket vártam, és négyféle aprósággal akartam kedveskedni nekik. Az egyiket recept alapján készítettem, és szerintem ehetetlen lett, ezért szegény a wc-ben landolt, hát sajnos ilyen is van :(  Így viszont 40 percem maradt a vendégeim érkezéséig, úgyhogy marha gyorsan ki kellett találnom valamit. Igaz, hogy a már kész háromféle étek is bőségesen elegendő lett volna mennyiségre, de ha én valamit a fejembe veszek.... :) Szóval jött a "mivanitthon" megoldás, és ez lett belőle:

Spagetti pite 


Hozzávalók:
25 dg spagetti
10 dkg gépsonka
5 dkg félkemény sajt
5-6 db aszalt paradicsom
fél fej lilahagyma
5 dkg vaj
1 púpos ek.liszt
3-4 dl tej
3 tojás
só, bors

Elkészítés:
A spagettit sós vízben roppanósra főzöm. Közben a vajból, lisztből, tejből besamel (= tej) mártást készítek (pontosabb leírást itt találtok), picit hagyom hűlni majd beleütöm a tojásokat, sóval, borssal ízesítem. Az apróra vágott sonkát, sajtot, aszalt paradicsomot és lilahagymát belekeverem a tojásos besamelbe, majd a leszűrt, kifőtt tésztát is. Egy pite formát kivajazok és az egész ragus spagettit belesimítom. A tetejét meg lehet szórni ezzel-azzal (bazsalikom, reszelt sajt, paradicsom kockák), majd mehet a sütőbe addig, míg szép aranybarna színben kezd pompázni :)
A tojástól szépen összeáll, így szeletekre lehet vágni, mint egy pitét vagy tortát. Gyors vacsora, és tényleg elkészíthető szinte bármilyen variációban, függően attól, hogy mi van otthon. Jó étvágyat hozzá!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése