2014. november 30., vasárnap

Paradicsomos metélt bryndzával

Ezt az ételt egyik kedves baráti házaspárnál fogyasztottuk, és nekem nagyon-nagyon ízlett. Nem egy bonyolult étek, de az összhatás tökéletes. Eredetileg spagettivel ettük, de most én házi metéltet készítettem hozzá (egyébként Norbi Update 1 lisztből).

Paradicsomos metélt bryndzával

Hozzávalók a tésztához:
két marék liszt
1 tojás
kevés víz


Hozzávalók a szószhoz:
1 konzerv hámozott paradicsom
kevés oregano
5-7 dkg bryndza (juhtúró)
kicsi só

Elkészítés:
Nem mértem le hány dkg liszttel készült, Anyukám azt mondta két személyre elég egy "össze-marék" liszt :),  na ezért írtam a hozzávalóknál két marékkal...mert ugye egy "össze-marék" = két "egy-marék" :):):) OK, legközelebb lemérem megígérem. Szóval, a lisztbe beleütöm a tojást, sózom és kevés vízzel gyúrható tésztává dögönyözöm. Majd szép vékonyra sodrom. Utána szorosan feltekerem az egészet a sodrófára, a sodrófa tetején hosszanti irányban elvágom a tésztát, így szétesik egy hosszú téglalapra rétegesen, ezt még egyszer hosszában félbe vágom és egymásra helyezem őket. Ezután már csak metéltre kell szelni, és jól belisztezni, hogy ne ragadjanak össze. Forró vízben néhány perc alatt megfőztem.
A konzerv hámozott paradicsomot feldarabolom, egy kis edényben kicsit párolom, belemorzsolom a bryndzát, sózom, oregánóval fűszerezem és kész is. Reszelt trappistával vagy parmezánnal tálalva még finomabb!

Ha ezt sima bolti száraz tésztából készítjük, úgy sincs semmi kivetnivaló benne, és 15 perc alatt meleg étel van az asztalon. Én most leginkább a Norbi Update 1 lisztet szerettem volna kipróbálni meredek pályán, és meg kell mondjam: teljesen jól funkcionált. Egy nagyon picit azért más volt az állaga a nyers tésztának, de a végeredményt nem befolyásolta. Szóval ha pénztárcátok engedi, azzal is próbáljátok ki, mert úgy még büntetlenül is lehet fogyasztani :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése