2014. november 10., hétfő

Búbos hús

Ez tegnap készült szüli-/névnapi ebédre, a története pedig a következő: Anyukámmal beszélgettünk múlt hét közepén mi is legyen a menü, a párbeszéd valahogy így hangzott:
"- Szilvia, mi legyen a vasárnapi ebéd?
 - Nekem mindegy, csak ne pörkölt vagy rántott hús. Mi van a hűtőben?
 - Kaptam egy nagyobb darab karajt, de abból csak rántott húst lehet készíteni.
 - Nanemáááárrr! Fogadjunk, hogy mást is lehet." :) :) :)....így kezdődött, és az alábbi finomság lett belőle:


Búbos hús hagymás-tejfölös krumplival

Hozzávalók:
8 szelet karaj
8 szelet trappista sajt
2 nagy fej vöröshagyma
30 dkg füstölt-főtt tarja
20 dkg gomba
egy konzerv kukorica fele
2 kisebb tojás
1,5 kg krumpli
1 nagy 20%-os tejföl
rozmaring
0,5 dl száraz fehér bor
olaj
só, bors

Elkészítés:
Először  a következő módon összeállítottam a ragut, ami a húsok tetejére ment: olajon megpároltam az egyik fej apróra vágott hagymát, majd hozzáadtam a kis kockákra szelt füstölt-főtt tarját, együtt pároltam/pirítottam őket, majd hozzáadtam a szintén kicsikre vágott gombát és a kukoricát is. A kukoricát nem aprítottam fel :):):). Kicsit még pároltam együtt fedő alatt, majd felvertem a két tojást és alacsony lángon összekevertem a raguval, de nem sütöttem szárazra a tojást, hiszen pont az a funkciója, hogy kicsit összefogja amolyan "kötőanyagként" az aprított hozzávalókat, különben lepotyognának a hússzeletekről. Amikor kész, lehúzom a tűzről és félreteszem.
A burgonyákat meghámoztam és egészben megfőztem sós vízben, majd hagytam kihűlni.
Egy teflon serpenyőben magas lángon kicsi olajon megpirítottam az előtte besózott, borsozott karaj szeletek mindkét oldalát. Nem kell túlsütni, 1-2 perc elég mindegyik oldalnak, mert a sütőben még hőkezelve lesznek. Ha kész, szépen sorba rakom őket egy tepsiben és rápúpozom a ragut, ahogy az első képen látható, majd mindegyiket befedem egy-egy szelet sajttal és 160 fokon kb. 20-30 percig sütöm. Én megosztottam, félidőt simán, félidőt grillen sütögettem. Amíg készültek, befejeztem a köretet is: a krumplit felkarikáztam, a másik hagymát felaprítottam és kevés olajon megpároltam. A hagymára ráöntöttem a tejfölt, összemelegítettem, rozmaringgal fűszereztem és hozzáadtam a bort is. Egy-két perc alatt kiforraltam az alkoholtartalmát, majd belekevertem a krumplit. Ezzel pedig elkészült minden.
Kicsit időigényes, nem is a legolcsóbb, nem is fogyókúrás, de nagggyyoooon finom :) Ünnepi fogásnak tökéletes, jó étvágyat hozzá!

Ja, és Anyukámat is meggyőztem, hogy karajból nem csak rántott hús készülhet :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése