2014. szeptember 2., kedd

Csirkemáj, kicsit másképpen

Szeretem a májat, a "legegyszerűbb" csirkemájat is. Általában jó sok hagymával, fokhagymával, majorannával és mustárral szoktam egy nagy serpenyőben megsütni. Most viszont kicsit más ízekkel bolondítottam meg, egyáltalán nem lett rossz :)

Aszalt szilvás-konyakos csirkemáj

Hozzávalók:
1 fej vöröshagyma
0,5 kg csirkemáj
2 gerezd fokhagyma
6-8 dkg húsos szalonna
0,5 dl konyak
10 dkg aszalt szilva

Elkészítés:
Kevés olajra feltettem a nagyobb kockákra vágott szalonnát, én kolozsvárival készítettem. Erre ment a felaprított hagyma és fokhagyma, ezeket alacsony lángon kicsit megpároltam. Eközben megtisztítottam és feldaraboltam a májat, majd azt is beletettem a serpenyőbe. Nyakon öntöttem némi konyakkal és lefedve pároltam 10-15 percig alacsony lángon. Amikor megpuhult megsóztam, elzártam és fedő alatt még hagytam, hogy magába szívja kicsit a sót.
Friss, ropogós kenyérrel, vagy párolt rizzsel lehet tálalni.

Nagyon gyorsan elkészül és különleges, érdemes kipróbálni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése