2014. szeptember 23., kedd

After Eight szülinapi torta

Drága Barátnőmnek mút héten volt a szülinapja és mivel él-hal az After-Eight csokiért, így egyértelmű volt, hogy sütök Neki valami ilyesmi finomságot :) Én nem vagyok nagy rajongója a mentolos csokinak, így nem mondanám, hogy ízlett, de Neki igen és ez a lényeg :) Keresgéltem a neten, és Naspolyakonyhájában találtam rá erre az egyszerű receptre, ami szerintem inkább pite, mint torta, de tetszetős és egyértelműen hozza az After Eight ízvilágát. Ezúton is köszönöm a receptet :)

After Eight pite

Hozzávalók:

A tésztához: 
20 dkg liszt
10 dkg vaj
1 tojás
2 ek porcukor
2 ek hideg víz

A krémhez:
4 dl tejszín
20 dkg fehércsoki
20 dkg étcsoki
3-4 csepp borsmentaolaj (csak gyógyszerkönyvi tisztaságú lehet, nem a párologtatóba való)

Elkészítés:
Először összeállítjuk a tésztát: a lisztet a porcukorral elkeverem, majd gyorsan szétmorzsolom benne a hideg vajat. Hozzáadom a tojást és a vizet, jól összedolgozom és fóliába tekerve fél órára hűtőbe teszem. Utána kiveszem, kinyújtom úgy, hogy pereme is legyen. Beleteszem egy torta-, vagy piteformába, megszúrkálom villával az alját és előmelegített sütőbe rakom. Elvileg kéne rá nehezék, meg ilyenek...én ezt mindig kispórolom :) Egyszerűen csak figyelem mit művel a sütőben, és ha elkezd púposodni, gyorsan kikapom, újra megszúrkodom, hogy kimenjen a levegő, visszateszem és sülhet is tovább, eddig mindig bevált ez a módszer :) Kb. 15-20 perc alatt elkészül a tészta, kiveszem és hűlni hagyom. Ezalatt kikeverem a kétféle csokikrémet két külön edényben: 2-2 dl tejszínben felolvasztom a 20-20 dkg ét-, és fehércsokit. Amikor szép krémesek, a fehércsokisba belecsepegtetem a bormentaolajat. Amikor langyosra hűl a tészta, beleöntöm az étcsokit, majd rá a fehércsokit és villával kicsit megkavargatom, hogy ilyen szép márványos legyen. Egy éjszakára hűtőbe teszem és kész is.
Ha valaki szereti a mentolos csokit, feltétlenül próbálja ki, medrt egyszerű elkészíteni. Nekem csupán a megfelelő borsmentaolaj beszerzése okozott némi fejtörtést, mert a gyógynövényboltban nem kaptam, de a város ügyeletes gyógyszertárában sikerült azért hozzájutnom :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése