2014. július 22., kedd

Pástétomok

Néhány hete vendégeim voltak, s mivel elég különböző az ízlésük így gondoltam többfélét készítek. Nem volt időm egész nap a konyhában készülődni, így olyat találtam ki, amit elő lehet készíteni a megelőző napokban. Így esett a választásom a pástétomokra.



Bazsalikomos - paradicsomos májpástétom (a képen a felső)

Hozzávalók:
1 közepes fej vöröshagyma
olaj
0,5 kg csirkemáj
1-2 ek tejföl
5 dkg vaj (nem margarin!)
só, bors
2 marék friss bazsalikom
4-5 ek sürített paradicsom

Elkészítés:
A felaprított hagymát olajon megpárolom, majd ráteszem a megtisztított, feldarabolt csirkemájat. Pirítom-párolom, amíg finom puha nem lesz. A máj egy rémegyszerű étel, csak nem szabad túlsütni/túlfőzni, mert élvezhetetlen lesz. Amíg párolódik hozzáadom a bazsalikom levelek felét, borsot és a paradicsompürét. Amikor finoman krémes puha, megsózom és lehúzom a tűzről. Amikor kihűlt botmixerrel vagy konyhai aprítóval a vajat, a tejfölt és a maradék bazsalikomot hozzáadva pürésítem. Igény és állag szerint lehet még paradicsom sürítménnyel ízesíteni.



Márványsajtos csirkemell pástétom  (a képen a bal oldali)

Hozzávalók:
50 dkg csirkemellfilé
só, bors
5 dkg vaj (nem margarin)
1-2 ek tejföl
6-8 dkg márványsajt

Elkészítés:
A csirkemellet kis kockákra vágtam és párolóedényben puhára pároltam. Miután kész lett, aprítógépbe tettem a vajjal, sajttal, tejföllel együtt. Sóztam, borsoztam és krémesre pürésítettem. És már kész is :)



Curry-s tojáskrém  (a képen a jobb oldali)

Hozzávalók:
7-8 tojás
1-2 ek tejföl
só, bors
fél fej vöröshagyma
kis gerezd fokhagyma
ízlés szerint curry
kevés olaj

Elkészítés:
A tojásokat keményre főztem, az apróra vágott vöröshagymát üvegesre pároltam egy kevés olajon. Megpucoltam a tojásokat és a szokásos módon beletettem az aprítóba, hozzáadtam a hagymát, fokhagymát, tejfölt, sóztam, borsoztam, curry-vel ízesítettem.



Szarvasgombás vaj  (a képen az alsó)

Hozzávalók:
20 dkg vaj (nem margarin!)
1,5-2 dkg szarvasgomba


Elkészítés:
Drága Aliz barátnőmtől kaptam egy jó adag szarvasgombát, ennek köszönhető ez a mennyei étek. Ez ugyan nem pástétom, de kenhető :) Nincs is  mit leírni vagy túlmagyarázni...a vajat összekeverem a lereszelt szarvasgombával, megsózom és pont :)


A közelünkben van egy kiváló pékség, ahol isteni ropogós rozsos bagettet lehet kapni, amiből beszereztem párat, azzal és friss zöldségekkel fogyasztottuk a fent leírt quartettet :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése