2014. június 23., hétfő

BLOGKÓSTOLÓ 17.

A tetovált lány, vagyis Ági  meghirdette a 17. Blogkóstolót (17. Blogkóstoló sorsolása  ), amire én is jelentkeztem. Ennek az a lényege, hogy kisorsol a jelentkezők közül egy sorrendet, megosztja és mindenki az utána következő blogról választ valami finomságot, amit elkészít. Nekem ez az első ilyen közösségi blogos élményem, így nagy örömmel vetettem bele magam a nekem sorsolt blogger, vagyis Fehér Falat írásaiba. Egyértelműen látszik, hogy a tudatos táplálkozás híve, ami nekem nagyon tetszett, és egyik nagy kedvence a különböző ízesítésű zabkorong. Rögtön le is csaptam rá és a következőt készítettem el: Fehér Falat színes zabkorongjai
....sokat nem variáltam rajta, csak készítettem hozzá egy egészségtudatos cukkinifőzeléket.

Színes zabkorongok kapros cukkinifőzelékkel

Hozzávalók a zabkorongokhoz:
2,5 dl zabpehely
2 tojás
fél fej vöröshagyma (Fehér Falat 1 lilahagymával készítette)
1 kápia vagy kaliforniai paprika
kevés olaj
só, bors
1 csokor snidling (Fehér Falat szárítottat tett bele)

Hozzávalók a főzelékhez:
3 db zsenge cukkini
1 kis natúr joghurt
3-4 kisebb szem krumpli
só, bors
fél gerezd fokhagyma
egy csokor kapor

Elkésztés:
A zabpelyhet kb. 1 dl vízzel leöntöm és hagyom, hogy felszívja (kb. fél óra). A burgonyát meghámoztam és párolóedényben elkezdtem párolni. Közben a cukkiniket felkockáztam és amikor a krumpli már majdnem puha volt, hozzátettem a cukkinit is. Nagyon kevés idő (5-10 perc) elég neki, mert akkor jó, ha még roppanós és a továbbiakban még fogjuk kicsit hőkezelni. Szóval amikor a krumpli teljesen megpuhult, a cukkini pedig még res, leveszem a tűzről és az 1/3 cukkinit a burgonyákkal összeturmixolom (én jelen esetben a konyhai aprítóval tettem), sózom, borsozom, beleszórom a kaprot és pépessé zúzom. Ebbe a masszába beleöntöm a joghurtot, összekeverem. A darabokban hagyott cukkinit beleöntöttem egy kis lábasba majd hozzáadtam a joghurtos masszát; nekem kicsit sűrű lett, ezért öntöttem hozzá némi vizet. Kicsit még összerottyantottam és kész is az igen egészséges, önmagával (és egy kis krumplis trükkel :)  ) besűrített főzelékünk. Se habarás, se rántás :)

Amíg ezt elkészítettem, a zabpehely is remekül magába szívta a ráöntött vizet, így mehetett bele minden egyéb hozzávaló: a 2 tojás, fél fej felaprított vöröshagyma, 1 piros kaliforniai paprika kockákra vágva, só, bors, és a felaprított snidling. Mivel a főzelékbe csak egy fél gerezd fokhagymát reszeltem, így a másik felét ebbe tettem :) Alaposan összekevertem és kevés olajon korongokat formázva belőlük közepes lángos barnára sütöttem mindkét oldalukat.
Ezúton is köszönöm Fehér Falatnak az ötletet, nagyon finom lett :) Ha javasolhatom, próbáld ki ezzel a főzelékkel is! No, és persze mindenki más is ;)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése