2014. április 19., szombat

Nagy családnak nagy kalács

Szerettem volna Húsvétra valamilyen sós kalácsot sütni, de még sose készítettem semmilyet, így nincsen bevált receptem. Abban biztos voltam, hogy szeretném ha medvehagymás lenne...erre tegnap drága Helga barátnőm meglepett a Príma Konyha legújabb számával, amiben megtaláltam ezt a receptet és ma ki is sült a kicsike :)

Medvehagymás-fűszeres kalács

Hozzávalók a tésztához:
4 dkg élesztő
kb. 4 dl tej
2 mokkáskanál kristálycukor
80 dkg finomliszt
2 tojássárgája
1 kiskanál só
10 dkg vaj vagy sütőmargarin
3 ek. olaj

Hozzávalók a töltelékhez:
1 csokor medvehagyma
1 púpozott ek. édes őrölt pirospaprika
1 csapott ek. őrölt fekete bors

a tetejére egy tojás sárgája és egy marék szezámmag

Elkészítés:
Kb. 1 dl langyos cukrozott tejbe belemorzsoltam az élesztőt és felfuttattam.  A lisztet beleszitáltam egy tálba, a közepébe egy mélyedésbe öntöttem a felfuttatott tejet, ráütöttem a két tojás sárgáját, hozzáadtam a sót, az olvaszott (de nem meleg) vajat, az olajat és a maradék langyos tejet. Bedagasztottam és meleg helyen letakarva kétszeresére kelesztettem.
Ezután 3 részre osztottam, és egyenként vékony téglalap alakúra nyújtottam őket. Mindegyiket megkentem kis vízzel, sóztam, az elsőt megszórtam az apróra vágott medvehagymával, a másodikat az őrölt piros paprikával, a harmadikat pedig az őrölt fekete borssal. Mindegyiket hosszanti irányban feltekertem, mint egy palacsintát, majd az így készült hosszú hengerekből fonatot készítettem. Sütőpapírral bélelt tepsibe helyeztem, lekentem tojás sárgájával, megszórtam szezámmaggal majd hagytam kelni még 35 percet. Ezután közepes lángos szép aranybarnára sütöttem.
Ez egy giga méretű kalács lett, de leszünk is rá páran :) 3-4 fős család részére nyugodtan meg lehet felezni a hozzávalók mennyiségét.
Szerintem a húsvéti sonkával gond nélkül le fog csúszni :)


Ezzel kívánok minden kedves olvasómnak Áldott Húsvéti Ünnepet!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése