2014. március 26., szerda

Húsmentes élvezet

Újabban próbálom kicsit visszafogni a kalóriabevitelt, ezért egy könnyedebb ételt kreáltam úgy, hogy íze is legyen :)

Vega rakott brokkoli brie sajttal

Hozzávalók:
70-80 dkg brokkoli
10 dkg brie sajt
3 db tojás
kicsi vaj
egy gerezd fokhagyma
3-4 dkg trappista sajt


Elkészítés:
A brokkolit rózsáira szedtem, a kemény szárakat levágtam. Nem dobtam ki, mert hihetetlen finom friss illata van és zöldséglevesbe/ erőlevesbe kiváló lesz majd, így azokat is megtisztogattam és ment a fagyasztóba. A rózsáit pároló edényben kevés sóval roppanósra pároltam (ez nagy lángon kész volt nagyjából 10 perc alatt). Egy másik edényben keményre főztem a tojásokat, majd megpucoltam . Egy tűzálló tálat kivajaztam, beletettem a brokkolikat, rápakoltam a felkarikázott főtt tojást, megszórtam a felaprított fokhagymával és a felkockázott brie sajttal. Ráreszeltem a trappistát, majd 10-15 perc alatt sütőben összesütöttem.
No, persze akkor lenne igazán null-kalóriás, ha se sajt, se vaj nem lenne benne, de akkor - valljuk meg- sok íze sem lenne. Meg ugye azt mondják, hogy csak a víz nem hízlal :) :) :) De egyébként egy adagra lebontva kb. 400 kcal így sajtosan, ami elég barátságos mondjuk egy rántott hús+sült krumpli kombinációhoz képest, szóval hajrá! :)
Amennyiben ezt főételként fogyasztjuk, akkor nagyjából 3 normál adag (vagy 2 "férfias") jön ki belőle, de természetesen köret is lehet egy jó grill csirkemellhez, vagy egyéb sülthöz.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése