2014. január 12., vasárnap

Sztrapacska Superior

Hónapok óta sztrapacskát szeretnék enni...vagy legalábbis valami finom juhtúrós akármit. Mivel drága Bátyám igényét fejezte ki arra vonatkozóan, hogy jónéven venné, ha szülinapomkor főznék valamit, ezért úgy döntöttem, hogy eljött a sztrapacskám ideje...no, de hát mégis egy ünnepi ebédről van szó, így valami hús is illik hozzá. Egy egyszerű fokhagymás aprópecsenyét álmodtam ehhez.

Fokhagymás aprópecsenye juhtúrós sztrapacskával

Hozzávalók:
20 dkg juhtúró
1 kg krumpli
kb. 20 dkg liszt

1 nagy tejföl
15-20 dkg kenyérszalonna
2 kg lapocka
10 (!) gerezd fokhagyma

bors
olaj

Elkészítés:
A lapockát két nappal az elkészítés előtt megvettem, akkor felkockáztam és ráreszeltem a nagy adag fokhagymát, sóztam, borsoztam, meglocsoltam olajjal, majd lezárva pihentettem a hűtőben.
Pácolás után kevés olajon kérget sütöttem rá, majd visszavettem a gázt és fedő alatt puhára pároltam.
A sztrapacskához megpucoltam a krumplit, nyersen lereszeltem kislyukú sajtreszelőn, sóztam. Hozzáütöttem két tojást és annyi lisztet, hogy kicsit sűrűbb tésztát kapjak, mint a sima nokedlié. Forró sós vízbe szaggattam, miután feljönnek a víz tetejére, kicsit még hagyni kell, hogy a reszelt krumplinak legyen ideje megfőni.
A szalonnát apró kockákra vágtam és jó alaposan megsütöttem, amolyan pörcösre. A juhtúrót annyi tejföllel kikevertem, hogy folyós, lágy krém legyen. Ezt a finom juhtúrós krémet a pörc felével egy hőálló tálba tettem és rászedtem a kész krumplis nokedlit. A végén hozzáadtam a maradék szalonnát, még kanalaztam rá a szalonna zsírjából, alaposan összekevertem és betettem a sütőbe, hogy kicsit olyan 'nyú
lósan' összeálljon. Nem mondom, hogy szép, de utánozhatatlanul finom. Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése