2014. január 19., vasárnap

Melegszendvics mediterrán ízvilággal

Könnyű vacsorára vágytam, de melegre is, és persze legyen kész gyorsan, valamint vitamint is tartalmazzon :) Nos, ez lett belőle:

Zöld pesto-s, sonkás melegszendvics mediterrán salátával


Hozzávalók:
vékony kenyérszeletek (én most korpás kenyérrel készítettem)
apróra vágott házi sonka (no, persze lehet vékonyra szelt Serrano sonka is)
zöld pesto
trappista sajt
fél fej kínai kel
egy szál sárgarépa
két marék olajbogyó
egy tk olivaolaj
egy tk mediterrán szőlőmagolaj
sűrű balzsamecet (én itt málna aromásat használtam)

Elkészítés:
A kenyereket gazdagon megkenem zöld pesto-val, majd rászórom a sonkát, és befedem a sajttal. Irány be a sütőbe kb. 10 percre!
A salátához csíkokra vágom a kínai kelt, gyufaszál formára (=julien) a megtisztított sárgarépát, és félbe az olajbogyót. Beleteszem őket egy tálba, meglocsolom a kétféle olajjal és a tányérra halmozás után némi sűrű balzsamecettel.
A receptnek kettő különlegessége van mindösszesen szerintem: az egyik a mediterrán szőlőmagolaj, amit ezúton is köszönök Andi barátnőmnek :)...az egyik bevásárlóközpontnak van egy 'Deluxe' márkája, ennek a családnak a tagja ez az olaj, ami tartalmaz fokhagymát, oregánót, és bazsalikomot.
A másik a balzsamecet, ami ezzel a finom málnás utóízzel egészen egyszerűen kiváló!
Egy dolog pedig némileg vicces: hogyan lesz egy kínai kel mediterrán :) Mert hát ugye Kína nem egy kifejezetten mediterrán vidék, de szerintem a kettő nem zárja ki egymást :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése