2014. január 22., szerda

Borsóleves...kicsit másképp'

Általában vannak alapanyagok, amik bekattannak az agyamba, és addig hajtom a fogaskerekeket, míg össze nem áll a kerek egész :) Most ahogy a sulis szakácskönyvemet lapozgattam, elakadtam a krumpligombócon...ami ugye lehet lekváros nudli, vagy olaszos gnocchi, de levesbetétként "mezei" krumpolgombóc! Így aztán már csak a levest kellett kitalálnom hozzá...nem akartam most húsos, magyaros ízvilágot, ez lett belőle:

Tárkonyos zöldborsóleves gorgonzolás burgonyagombóccal


Hozzávalók:
2 szál sárgarépa
fél kg fagyasztott zöldborsó (persze frissel lenne az igazi)
póréhagyma
kevés olaj
két ek. tejföl
2 tk. liszt

tárkony
őrölt bors
2 gerezd fokhagyma
4 közepes főtt burgonya
kb. 20 dkg liszt

1 tojás
10 dkg gorgonzola

Elkészítés:
A póréhagymát félkarikákra vágtam, olajra feltettem, és mellészórtam az apró kockára vágott sárgarépát. Kicsit együtt fonnyasztottam, majd ráreszeltem a fokhagymát. Amikor kellemesen érezni lehetett a fokhagyma mindent átható illatát, akkor felengedtem vízzel és addig főztem együtt, amíg a répa félkemény nem lett. Közben persze sóztam és fűszereztem borssal és tárkonnyal.
Amíg ez rotyogott, a krumplit is megfőztem, lehűtöttem és pürésítettem. Sóztam és belemorzsoltam a gorgonzolát. Ütöttem rá egy tojást, jól elkevertem és annyi liszttel dolgoztam össze, hogy könnyen formázhatóvá vált, majd kis gombócokat görgettem belőle. Amikor a répa roppanós volt, beletettem a borsót a levesbe, és beleszórtam a gombócokat is. Kb. 10 perc alatt megfőttek, de érdemes kivenni egyet és félbe vágni, megvizuálni a közepét. A legvégén pedig a tejfölt a kevés liszttel csomómentesre kevertem, vettem ki a forró léből hozzá, azzal elegyítettem és visszacsorgattam a leveskébe. Még nagyjából 5 percet hagytam főni és kész is.
Megmondom őszintén nem vagyok nagy leveses, ritkán is találok ki saját kúfőből ilyesmit, de jó lett a kohézió :) Jó étvágyat hozzá!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése