2013. december 2., hétfő

Visszaszámlálás...

Nagyon szeretem az Adventet! Annyira jó várakozni és meghitt hangulatot teremteni...a lakást díszítgetem, próbálok sokkal kedvesebb lenni, mint amennyire nem vagyok :) És természetesen már a főzésben is nehezen tudok elvonatkoztatni ettől az érzéstől. Például az év többi részében ritkán sütök (ez azért a blogból is ki fog derülni hosszú távon), de ilyenkor igen!Alapvetően én minden nap tudnék édességet enni, de ritkán készítek, mert nem hiányzik a plusz szénhidrát az amúgy sem túl sudár alkatomhoz :) Szóval így aztán megpróbálom ezt háttérbe szorítani. No, de Advent, meg hangulat, és hát ünnep! Így aztán kitaláltam két éve, hogy Advent minden vasárnapján sütök valami finomat, és ez most is így lesz. Vicces egyébként, mert az előző bejegyzésem is édesség, ez is az lesz, de ígérem a következő már nem! Ja, és ismét visszaköszön a meggy :) A receptet egyébként a nosalty.hu oldalon Kynga osztotta meg, csak kiegészítettem egy kis meggy befőttel. Íme:

Meggyes-joghurtos sütemény

Hozzávalók:
2 pohár meggyjoghurt
2 pohár liszt
1,5 pohár cukor
3 db tojás
1 dl napraforgó olaj
0,5 csomag sütőpor
1 csomag vaníliás cukor
1 citrom héja
1 csipet só
2 marék magozott meggy

Elkészítés:
A joghurtokat beleöntjük egy keverőtálba, az egyiket kimosom, mert ezzel fogom a további hozzávalókat adagolni. Mehet szép sorban minden, a liszt, cukor, tojások, olaj, sütőpor, vaníliás cukor, citromhéj és egy csipet só. Csomómentesre keverem, beleszórom a meggyet majd kivajazott, lisztezett tortaformába vagy tepsibe öntöm. 20-25 perc alatt tűpróbáig sütöm. Ha kész, megvárom míg kihűl, kiveszem a formából és porcukorral megszórom

Nos, ez pont annyira egyszerű és rövid idő alatt megvan, mint amilyen rövid a recept. Elleneben hihetetlenül finom, puha a tészta...szerintem a joghurt teszi.
Ha a képen látható minta a torta közepén nem lenne egyértelmű, az csakis a "remek" kézügyességemnek köszönhető...az egy kis csengő akart lenni :) De remélem a hangulat így is átjött :) Próbáljátok ki, tényleg megéri!
Ja, és mi még tudtuk fokozni az iz-orgiát, maradt még a házi meggylekvárból, kicsit tettem mellé a tányérra....hmmm :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése