2013. december 29., vasárnap

Karácsony

Kicsit szégellem magam, hogy így eltűntem, de az ünnepek előtt és alatt annyira el voltam havazva, hogy most jutottam el odáig, hogy írjak...
Úgy döntöttem, hogy felteszek pár ínycsiklandozó képet, de receptet egyelőre csak egyik-másikhoz írok.
Elég mozgalmas volt a Karácsony, voltunk mindkettőnk szüleinél, meg itthon kettesben is, így jópár fogást végig kóstoltunk.
Mi 23-án tartottuk a közös kis karácsonyunkat kettesben, ami igazából sétálásból, finom fogásokból és jó borokból állt. A napot azzal indítottam, hogy feltettem főzni egy emberes adag pulykanyak levest, ez kényelmesen elrotyogott 3,5 órán át, majd kivettem a vajpuhára főtt pulykanyakakat és a következő merényletet követtem el ellenük.....

Bacon-be tekert pulykanyak lepirítva párolt rizzsel és fetás madársalátával


Hozzávalók:
4 pulykanyak
8 szelet bacon
egy csomag madársaláta
1 szál sárgarépa
5 dkg feta sajt
1 ek olivaolaj
1 bögre párolt rizs

Elkészítés:
Nos, ezt nem fogom túlragozni, mert pofon egyszerű :) Miután ugye teljesen megfőztem a levesben a pulykanyakakat, kivettem, papírtörlővel felitattam a nedvességet. Ezután minden nyakat két szelet bacon-nel betekertem és behelyeztem egy tűzálló tálba és kb. 20 perc alatt pirosra sütöttem. Isteni finom lett...belül puha maradt, a bacon pedig igazán ropogós. A madársalátát összekevertem az apróra vágott sárgarépával és fetával, meglocsoltam olivaolajjal. A rizst szokásos módon megpárolom, formázom és tálalom a salátával együtt a bacon-be tekert pulykanyakakkal.

Majd mindezt próbáltuk megemészteni egy jó nagy szunyókálás közepette :) Utána sétáltunk egy nagyot a belvárosban egy forralt bor kíséretében és hajszálnyit újra megéhezve elkészítettem a vacsit.

Különleges borsos rosé szűzérmék aszalt paradicsomos tagliatellével



Hozzávalók:
egy szűzpecsenye
durvára tört citrombors és zöldbors

olivaolaj
6-8 szem aszalt paradicsom
3 dl főzőtejszín
25 dkg tagliatelle

Elkészítés:
A szűzpecsenyét jópár órával sütés előtt kétujjnyi vastag érmékre szelem (én már reggel megtettem, és este sütöttem), alaposan megszórom a kétféle borssl és meglocsolom olivaolajjal, majd lezárva hűtőbe teszem.
Kifőzöm a tésztát sós vízben. Egy másik edényben felmelegítem a tejszínt, beleszórom az apróra vágott aszalt paradicsomot és megsózom. A kész tésztát összeforgatom a tejszínes szósszal.
Kiveszem a borssal már jól összeérett szűzeket és felforrósított száraz grill serpenyőben mindkét oldalát 3-3 percig magas lángon sütöm, kiveszem, átteszem egy másik edénybe, lefedem, pár percig hagyom pihenni....majd tálalom a paradicsomos-tejszínes tésztával.



Véleményem szerint a legnagyobb vétek egy szűzpecsenyével, ha túlsütjük. Én imádom a rosé-ra sütött szűzpecsenyét, meg a marha steak-et is...azt hiszem, az lesz a legközelebbi komolyabb próbálkozásom :)

A következőről csak képet teszek fel...mert ezt most kivételesen nem én készítettem, hanem az Anyukám, viszont annyira szép, hogy olyan csak a mesében van :)

Sült kacsa








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése