2013. november 18., hétfő

Harc a tartósítószerek ellen

Már jó régóta tervezem, hogy csinálok házi májkrémet, mert amit a boltokban lehet kapni arra nagyjából ez jellemző: "nyomokban májat tartalmazhat"....meg mókust :):):):) (no, ezt csak páran értik, de sebaj: )  ). Szóval többnyire igyekszem a főzést költséghatékonyan, ízletesen és egészségesen kivitelezni. Néha fejtörtést okozhat, hogy mindegyiknek megfeleljen a kreáció, de megéri. Ebbe a három kategóriába abszolút belefér a házi májkrém. Tény, hogy én nem vagyok nagy rajongója, de Kedves Párom annál inkább. Gondolom már feltűnt, hogy sokszor emlegetem az Embörömet, ennek az az egyszerű oka, hogy többnyire Neki főzök, és szó ami szó nagyon hálás közönség, így aztán igyekszem is a kedvében járni :) No és mivel nagyon szereti a májkrémet, így el is készítettem az elsőt...de nem az utolsót.

Pikáns házi sertésmájkrém



Hozzávalók:
50 dkg sertésmáj
1-2 ek. sertészsír
1 fej vöröshagyma
1-2 teáskanál Erős Pista
2-3 gerezd fokhagyma
só, bors
mustár
kb.3 cl édes likőr vagy desszert bor (én meggylikőrrel bolondítottam meg


Elkészítés:
A zsíron megpárolom az apróra vágott hagymát majd ráteszem a csíkokra vágott májat. Először nagy lángon pirítom, majd fedő alatt párolom, míg megpuhul. Közben borsozom, mustárral, Erős Pistával ízesítem és belereszelem a fokhagymát. Nem sózom! A májat mindig a végén sózom csak, ellenkező esetben kemény lesz.  Több helyen olvastam már, hogy a májpástétomok májkrémet igénylik a desszerbort, vagy valami Cherry-féle likőrt, nos én is öntöttem bele kicsit....egyrészt, mert kiváncsi voltam az ízhatásra, másérszt meg a maradék is biztos el fog fogyni :) Szóval miután minden összetevő belekerült és puha a máj, akkor beleöntöm a konyhai aprítóba némi sertészsír vagy puha vaj kíséretében (én most kaptam egy ilyen csodamasinát, szerelem volt első látásra kettőnk között :)  ), sózom és teljesen pépesítem. Ha nincs aprítógép, akkor botmixerrel is lehet próbálkozni. Ha kihűlt, üvegbe töltöm és mehet a kenyérre, szendvicsbe, a maradék pedig a hűtőbe...hmmm, jó étvágyat :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése