2013. november 25., hétfő

Egy kis mediterrán napfény...

Keresgéltem a régebbi alkotások között, és gondoltam ezzel a nyarat idéző mediterrán ízvilággal hozok egy kis napfényt ebbe a borongós időbe. Ez megint csak nem egy földtől elrugaszkodott recept, de mégis különleges.

Mediterrán csirkecombok fokhagymás krumplipürével

Hozzávalók:
6 egész csirkecomb
2 paradicsom
20 dkg mozzarella sajt
két marék olivabogyó (én feketét használtam)
6 gerezd fokhagyma

bors
oregánó
bazsalikom
1,5 kg krumpli
kb. 2 dl tej
5 dkg vaj

Elkészítés:
Ez az adag nagyjából 5-6 főnek elég, attól függ, ki milyen jó étvágyú :)
A krumplit megpucolom, felkockázom és sós vízbe felteszem főni. Amíg készül, addig befűszerezem jó alaposan a csirkecombokat sóval, borssal, oregánóval, bazsalikommal. a fokhagymák felét apróra szelem és bedugdosom a bőre alá. Vékonyan kiolajozott tepsibe sorakoztatom őket, majd a felkarikázott paradicsommal és olivabogyóval gazdagon megrakom őket. Betolom a sütőbe, lefedve alacsony lángon sütögetem őket, 15-20 perc után kiveszem, és gazdagon megpakolom  a karikára vágott olivabogyóval és paradicsommal, majd finoman befedem a felszelt mozzarellával és visszateszem, amíg szépen meg nem sül. Akkor már le lehet venni a fedőt és feljebb is lehet emelni a hőfokot, hogy ilyen szép barnásra piruljon a sajt.
Közben persze biztosan megfő a krumpli is, amit krumplinyomóval pürésítek, sózom, borsozom, belereszelem a fokhagymát, beleteszem a vajat és a tejjel jó krémesre keverem. És tulajdonképpen kész is :)
Én nagyon szeretem az ilyen könnyen elkészíthető ételeket, ráadásul a csirkecomb egy szuper jó kis hús fajta: hamar elkészül, kevés kalória van benne (igaz azt mondják a bőrét le kéne venni, de hát olyan finooooom, én sose veszem le :)  ), és nem mellesleg elég olcsó is. Szóval ha jól összeszámolom ez az étel fejenként 400-450 Ft-ból ki is jön úgy, hogy ha semmi nincs otthon és mindent meg kell venni.

Amit itt is kiemelnék, hogy a legjobb a friss fűszer, sokkal intenzívebb az íze, a szárítottból jóval több kell, de el nem rontja az sem. A krumplipürével pedig érdemes kísérletezni, mert ugyan önmagában sem rossz, de egy-két fűszerrel nagyon fel lehet dobni, tavasszal friss medvehagymával is isteni :)




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése